گلزار احمد، قاضی و رئیس دیوان عالی پاکستان گفت: حقوق اقلیت ها در پاکستان بیشتر از شهروندان عادی (مسلمان) است و قوه قضائیه پاکستان قبلاً نیز برای حقوق اقلیت ها دستورداده است و به چنین دستورات ادامه خواهد داد. اقلیت ها می توانند برای احقاق حقوق خود به دادگاه ها مراجعه کنند.

براساس این گزارش، در اسلام آباد به مناسبت "روز ملی حقوق اقلیت ها" برگزار شد.گلزار احمد، قاضی و رئیس دیوان عالی پاکستان به عنوان مهمان ویژه در این مراسم شرکت کرد.

     رئیس دیوان عالی طی سخنان در این مراسم گفت: به عنوان قاضی دیوان عالی ایالت سند، بسیاری از خانواده های هندو را از دست "فئودال ها" آزاد کرده بود. وی گفت: در صورت نقض سهمیه اقلیت، درب های دادگاه ها برای اقلیت ها همیشه باز است.

     وی افزود: اصل بیستم قانون اساسی به همه ادیان آزادی مذهبی می دهد. از پذیرش در موسسات آموزشی به هر دلیل (برمبنای اقلیت) جلوگیری نمی شود.

     وی تصریح کرد: قانون اساسی پاکستان برای همه ادیان حقوق مساوی قائل است، اما علی رغم حقوق مساوی، سهمیه های ویژه ای برای اقلیت ها در استخدام نیز تعیین شده است.

     گلزار احمد، رئیس دیوان عالی پاکستان گفت: صندلی های جداگانه در پارلمان نیز برای اقلیت ها اختصاص داده شده است. اگر کسی از حقوق اقلیت ها جلوگیری کند، آنها می توانند به دادگاه ها مراجعه کنند. همچنین به اقلیت ها امتیازات زیادی داده شده است که مسلمان ها از آن امتیازات برخوردار نیستند.

    رئیس دیوان عالی گفت: موضوع ازدواج زیر سن قانونی نیز مطرح شده است و بر اساس قانون ازدواج مسیحیان، ازدواج زیر سن قانونی ممنوع است.

    وی گفت: در این رابطه، اگر فردی در سن پایین ازدواج کند، براساس قوانین کشور غیرقانونی است، موضوع ازدواج در سن پایین موضوعی جدی است و باید به آن توجه شود.

    قاضی گفت: متأسفانه به معابد هندو در منطقه "کرک"ایالت خیبرپختونخوا و منطقه "بونگ"، رحیم یارخان، ایالت پنجاب حمله شد.خبر حمله به معابد هندو بسیار دردآور بود.

   وی گفت: حمله به عبادتگاه های اقلیت ها غیرقابل تحمل است و بر اساس قانون معابد هندو، کلیساهای مسیحی و سایر عبادتگاه های اقلیت ها به اندازه مساجد مسلمانان مورد احترام هستند.

   ساموئل پیاره، رئیس انجمن اجرایی حقوق اقلیت ها طی سخنانی در این مراسم گفت: قوه قضائیه پاکستان همواره تصمیمات بزرگی برای حقوق اقلیت ها گرفته است. همه اقلیت ها در پاکستان از حقوق مساوی برخوردار هستند.

  وی گفت: دیوان عالی پاکستان حقوق اقلیت ها را در پاکستان اعمال می کند.

کد خبر 10938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =